Rýchlovka na RAKYTIE!

Ak nemáte veľa času, a chcete si poriadne zajazdiť dole kopcom, sedlo Rakytie musí byť pre vás jasná voľba. Toto sedlo sa nachádza kúsok nad hradom Strečno.

Základné údaje o trase

Náhľad trasy

[sgpx gpx=“/wp-content/uploads/gpx/rakytie vystup.gpx“]

Samotná trasa

Cesta do Nezbudskej lúčky

Tak ako aj minule, aj dnes pôjdeme cez Nezbudskú lúčku, kde sa opäť môžete zastaviť v Lome Nezbud a zároveň aj v Kolibe Panoráma, kde si môžete vychutnať skvelé jedlo.

Lom Nezbud

Skrytý lom sa nachádza tesne pred Nezbudskou lúčkou, kde sa dá počas jazdy smerom na Strečno zastaviť, oddýchnuť si a poprípade aj spraviť si piknik. Toto miesto je známe najmä z minulosti, kde sa v minulosti ťažil asfalt. Neslávne známym sa stal najmä okolo 60. rokov, kedy bol lom zatopený a ťažba bola ukončená. Dneska sa v okolí lomu nachádza oddychová zóna. Počas leta sa v lome dá aj kúpať, avšak najmä kvôli silným prúdom pod vodou sa to neodporúča, nakoľko v minulosti sa tam už niekoľko ľudí utopilo.

Koliba Panoráma

Koliba panoráma sa nachádza len pár desiatok metrov nad zatopeným lomom Nezbud, kde sa dá počas jazdy zastaviť na občerstvenie. Keďže sa koliba nachádza na vrchu kopca, je z nej krásny výhľad na hrad Strečno a Starhrad. V kolibe je na výber z rôznych typov jedál.

Hrad Strečno

Počas výstupu na Rakytie budete prechádzať okolo hradu Strečno. Tento hrad bol postavený v 14. storočí rodinou Balašovcov. Na hrad sa dá dostať na bicykli štrkovou cestou, kde po chvíli sa cesta ku hradu zmení na vybetónovanú cestu z kameňov. Je to trochu náročnejšie na vyjdenie, keďže stúpanie je celkom veľké, avšak nie také aby to nedal priemerne skúsený cyklista. Počas jazdy dole z hradu odporúčam počínať si veľmi opatrne, keďže aj keď je sucho, zvyknú na tomto úseku prešmykovať kolesá pri brzdení.

Prístrešok pod Rakytím

Pred vrcholom na Rakytie sa môžete zastaviť v prístrešku, ktorý sa nachádza niekoľko stoviek metrov pod vrcholom, kde si môžete dať prestávku a užiť si nádherný pohľad ktorý sa vám naskytne. Jednoznačne jeden z najlepších výhľadov, ktorý v okolí Žiliny viete nájsť. O to lepšie, keď vám vyjde aj počasie a bude dobrá dohľadnosť.

Cesta na Rakytie

Od hradu na Rakytie, to už je len kúsok, keďže stále pôjdete po vyasfaltovanej ceste až dokým sa nedostanete na vrch. Žiadna odbočka, len stále rovno. Počas cesty sa môžete zastaviť pri prístrešku pod Rakytím, kde si môžete vychutnať výhľad. Keď sa už dostanete na vrch máte dve možnosti. Prvá je taká, že môžete ísť naspäť do Strečna. Druhá je taká, že môžete pokračovať ďalej v jazde a dostanete sa až na pamätník na Polome a na samotný Polom. Ale o tejto trase v ďalšom článku.

Cesta naspäť

Ak vám už došli sily a nechcete pokračovať ďalej, na rade je cesta späť. Zídete po ceste dole do Strečna na parkovisko a odtiaľ budete pokračovať podľa značiek až na Vodné dielo Strečno. Vpodstate môžete ísť po tej istej trase naspäť, tak ako ste išli.

Užitočná rada na záver

Ak by ste sa ocitli v situácii, že potrebujete vodu, po ceste na Rakytie sa nachádza malá studnička kde si môžete doplniť vodu.

Relax!

Ahojte turisti!

Pridajte sa do nášho klubu a získavajte inšpirácie na výlety každý víkend.